Wie worden dit jaar de beste leraren van Rotterdam?

GENOMINEERDEN LERARENTEAM

 

Erik van Ruijven - Libanon Lyceum

Dit team durft het aan om de uitdaging met een nieuwe rector, nieuwe conrector en nieuwe teamleiders aan te gaan. De leraren zijn zelf ontzettend betrokken en zitten vol ideeën. Over kritische vragen zijn ze eerlijk. Enthousiast en betrokken bij de leerlingen. Het proces van de leerling staat centraal, de ontwikkeling, niet de uitkomst. 

 

Ingrid  Delhaas  - Pcbs Het Open Venster 

Wat maakt dit team bijzonder?  Waar zal ik beginnen! Ondanks het uitblijven van de nieuwbouw, blijven deze leraren hart houden voor de school en doen ze er - binnen het vermogen van de materialen en het klimaat - alles aan om onze kinderen de basisschooltijd van hun leven te geven. Ze vangen elkaar op waar nodig en houden dingen bespreekbaar, naar ons, de kinderen en naar elkaar. De directeur staat altijd open voor een gesprek, ongeacht het onderwerp. Er wordt naar je geluisterd en gezocht naar oplossingen. Ondanks het uitblijven van de nieuwbouw, blijft dit team zo positief en gemotiveerd om de kinderen te leren wat ze later in hun toekomst nodig hebben. Ik heb een groot respect voor dit team. 

 

Lerarenteam  Team - Schreuder College Slinge en De  Quackstraat

Dit team (van twee locaties) heeft de afgelopen schooljaren enorm hard gewerkt om thuiszitters én leerlingen die het niet redden in het vo een nieuwe kans te geven in het vso:
Ondanks het nijpende lerarentekort (wat extra hard aankomt in het vso)
Ondanks de ridicule achterstand in salaris
Ondanks de bureaucratisering binnen onderwijs en jeugdzorg
Waarom? Omdat onze cluster4-leerlingen perspectief moeten blijven houden en hebben en voorbereid moeten kunnen worden op hun eigen plekje in de maatschappij.

 

Michiel Tange - Penta college CSG Hoogvliet mavo team

Meneer Tange kiest nooit een kant. Hij is aardig en rechtvaardig en hij doet zijn werk goed.

 

Team Laurens Cupertino Cupertino - SBO Laurens Cupertino 

Op de Laurens Cupertino school zitten kinderen met leer- en gedragsproblematiek. De kinderen komen veelal uit complexe thuissituaties. Dit team geeft altijd driehonderd procent om de dag voor de kinderen zo positief mogelijk te maken en daarnaast het beste uit de kinderen te halen. Het hele team heeft te maken met situaties voortkomend uit onmachtige ouders die primair reageren, wijkteams, lastige thuissituaties die een groot effect hebben. Deze kinderen krijgen van dit team veel meer dan onderwijs alleen. School is de veilige plek waar je gezien en gewaardeerd wordt. Niet alleen door je eigen juf of meester maar door alle juffen en meesters. Een dag op de Laurens Cupertino is meer dan lesgeven, het is echt elementaire basis geven en daarbovenop nog eens lesgeven kijkend naar wat elk kind nodig heeft. Dat is topsport en dit team mag hierom echt wel eens in het zonnetje worden gezet.

 

Team Mr Schats Noord Staps - Mr. Schats Noord, Horizon

Zó blij met "onze" school! Het team is heel hecht en dat voel je als ouders. De gedrevenheid is groot en iedereen doet zijn best om de leerlingen te laten groeien. Conciërge-meester Martin, gymleraar meester Theo, juf Tamara, juf Nurgul, meester Staps, juf Loes, juf Vanny en alle anderen doen dag in dag uit al het mogelijke om iedere leerling tot zijn recht te laten komen! Het is niet de makkelijkste doelgroep, zo'n mix van kinderen met in- en externaliserende problematiek, maar wàt een resultaten worden er behaald! De kinderen groeien niet alleen qua leerstof, maar ook als mens. topteam.

 

Team van Openbare basisschool de Tuimelaar Team - OBS de Tuimelaar

Het lerarenteam van openbare school de Tuimelaar in Hoogvliet verdient het om lerarenteam van het jaar 2018 te worden. Het lerarenteam is sinds vorig schooljaar geschoold in het gebruik van leerKRACHT.  Sinds het team hiermee werkt zie ik een heel ander team. Het is in korte tijd een professioneel lerend team geworden. Voor leerKRACHT waren de leraren met name individueel gericht. Nu is het een echt team dat van elkaar leert. De leraren houden samen korte werksessies en bereiden samen de lessen voor.  Ze observeren elkaar en leren van elkaar.  Hierdoor hebben de leraren meer werkplezier en ervaren zij minder werkdruk.  Dit heeft een positieve invloed op de leerlingen.  De leerlingen geven aan dat zij meer betrokken worden bij het onderwijs en meer leerplezier hebben.  Ze voelen zich serieus genomen en er wordt feedback van hen gevraagd. Voor de leerlingen is het duidelijk waar ze heen gaan en hoe ze daar invloed op hebben. Een win-win situatie voor de leraren, leerlingen en de betrokken ouders. Dankzij de inzet, het doorzettingsvermogen en uithoudingsvermogen van dit team is de kwaliteit van het onderwijs in korte tijd verbeterd. De leraren kijken waar de leerlingen echt behoefte aan hebben. 

 

Team van SO De Regenboog team - SO De Regenboog

Dit team zet zich met hart en ziel in om leerlingen met minder mogelijkheden (ZML, verstandelijk beperkt) alles te leren wat mogelijk is om zo zelfstandig mogelijk in de maatschappij te kunnen functioneren. Energie, liefde, tijd, kennis en kunde worden aangewend en ingezet om de leerlingen vooruit te helpen. Daarnaast zet dit team zich in om ouders te ondersteunen in de zoektocht naar meer begrip over de ontwikkeling van hun kind. Ook is dit team bereid kennis te delen met collega's uit de zorg en het onderwijs. Persoonlijke belangen, managementbelangen etc. ze zijn altijd ondergeschikt aan de belangen van het kind.  In deze moeilijk te begrijpen maatschappij zorgt dit team ervoor dat kinderen elke dag, alle leerjaren ervaren als een feest!  Een pareltje aan de rand van Rotterdam!

 

Team Waalse school  Team - Waalse school

"Met trots nomineer ik het team van de oudste basisschool van Rotterdam: de Waalse school! Dit is zonder twijfel het beste Rotterdamse schoolteam omdat:

Wij dagelijks vol enthousiasme naar school komen; niet alleen voor het salaris, maar voor onze leerlingen!

Wij trots zijn op onze Franstalige geschiedenis en in alle groepen nog steeds Franse les geven!

Wij moeiteloos omgaan met de verschillen binnen ons in alle opzichten- diverse leerling populatie

Wij net dat beetje extra kunnen bieden door alle specialisaties die we in huis hebben!

Wij lekker Rotterdams no-nonsens zijn: geen woorden maar daden!

Wij in Crooswijk meer voor kinderen kunnen zijn dan alleen maar juffen en meesters!

Wij niet met alle winden meewaaien maar een duidelijke koers varen!

Wij ons continu bijscholen en de professionele dialoog met elkaar voeren!

Wij als team net zo divers zijn als onze leerlingen: talentvolle starters en ervaren kanjers; vrouwen en mannen!

Wij ook nog met elkaar kunnen lachen! "

De Verkiezing Leraar van het Jaar Rotterdam 2018 is powered by Vote Company, de specialist in het organiseren van verkiezingen.

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details